درب آکوستیک

درب آکوستیک یا درب‌های آگوستیک، درب ضد صدا یا درب عایق صدا به دربهایی گویند. که مانع پخش سر و صدا می شوند.

(درب عایق صدا) درب آکوستیک

( درب عایق صد)  درب آکوستیک در یک دسته بندی جداگانه قرار داده شده است تا خریداران این محصول بتوانند در کمترین زمان از مدلها و طرحهای متنوع  دربهای ضد صدا؛  لمسه کوبی  دیدن فرمایند.

درب آکوستیک

ساختار درب آکوستیک

این نوع درب از آن جهت سبب عدم نفوذ صدا می شود که ساختار متفاوتی را نسبت به نوع های دیگر درب داخلی دارد.

جذب صدا یا کاهش آلودگی صوتی با یک ضریب بسیار ساده بیان می شود، به طوریکه:

اگر سطحی را که در نظر گرفته، که هیچ انرژی صوتی را جذب خود نکند. ضریب یک را به خود اختصاص داده  است. و اگر صد درصد این انرژی پرحاشیه را به خود جذب کند، درب ضد صدا، ضریب یک را متعلق به خود می کند.

در زیرسازی و ساختار اصلی دربهای آکوستیک از پشم سنگ استفاده می شود. نام پشم سنگ که در درب ضد سرقت ترک اصل نیز مشهور است، در دربهای آکوستیک و درب های ضد صدا نیز به کار می رود.

درب آکوستیک

در کجا بیشتر استفاده می شود؟

اصلی ترین دلیل استفاده از دربهای آکوستیک، برای جذب آلودگی صوتی و بیشترین موارد استفاده.این دربها خاص نیز در مکان های شلوغ  و پرسروصدا. مانند سینماها، سالن های کنفرانس و کنسرت و… است.

درب آکوستیک

https://aparat.com/v/KtzHp

https://aparat.com/v/xBJr3

https://aparat.com/v/i78CV

https://aparat.com/v/avM17

https://aparat.com/v/C06fE

کاهش انتقال صدا در میان اجزای متشکله سازه

*جذب صدا در سطح

افت انتقال صدا عبارت است از کاهش انرژی صوتی هنگام عبور از دیوار، کف، بام و غیره که در مجموع از خصوصیات محیط مادی است.

جذب صدا عبارت است: از کاهش انرژی صوتی هنگامی که صدا از سطح منعکس می‌گردد. ضریب جذب صدا با عددی بین صفر و یک بیان می‌شود. اگر سطحی هیچ صدایی را جذب نکند، ضریب جذب صفر است. اگر 100% صدا جذب شود ضریب برابر یک می‌شود. عایق پشم سنگ بازدهی بالایی در جذب و کاهش صدا دارد؛ به همین دلیل در فرودگاه‌ها، استودیوهای صدابرداری، زیر ریل‌ها و در ایستگاه‌های متروی داخل شهری به منظور جلوگیری از انتقال ارتعاشات و صدا از عایق پشم سنگ استفاده می‌کنند.

مقدار افت انرژی صوتی در هنگام عبور از مواد بستگی به ضخامت آن‌ها دارد. این مقدار در مورد پشم سنگ به ویژه در فرکانس‌های کم با افزایش ضخامت بالا می‌رود. قرار دادن فاصله هوایی مناسب در پشت عایق صدا، ضریب تضعیف آن را به نحوه محسوسی افزا

درب اکوستیک چیست؟

همانطور که گفته شد، صدا های بیرون از منزل، عمدتا از طریق درب و پنجره وارد منزل میشوند. اختراع درب اکوستیک  تحول عظیمی در عرصه طراحی داخلی و همچنین استاندارد سازی منازل مسکونی و دفاتر اداری بود. درب آکوستیک، دربیست که با ترکیباتی از جنس مواد ضد صدا، تا حد زیادی از عبور صوت جلوگیری میکند.

هدف اصلی آکوستیک از بین بردن صداهای زائد و مزاحم (نویز) در سالن‌ها و ایزوله‌سازی صوتی ساختمان‌ها می‌باشد.  در ساخت درب آکوستیک از عایق های ضد صدا با دقت بالا استفاده میشود. درب ها به صورت لایه ای ساخته شده که بین لایه ها عایق های قوی جذب صدا استفاده شده است.

درب اکوستیک چیست؟

درب آکوستیک

البته فقط درب های چوبی نیستند که صدا را منتقل میکنند، بلکه بدلیل ساخت چارچوب ها از جنس آهن و درب هایی از جنس چوب، نمیتوان این دو را در  هنگام بستن درب، بدون فاصله بر روی یک دیگر قرار داد. بلکه بدلیل هم متریال نبودن درب و چارچوب آن، همیشه معمولا یک فاصله بین درب و چارچوب بوجود می آید که همان موجب نشت صدا خواهد شد؛

درب آکوستیک، علاوه بر اینکه از عایق استفاده میکند، از چارچوب های چوبی قوی و ضد صدا استفاده میکند که باعث میشود درب و چارچوب کاملا بر یک دیگر مماس شوند و دیگر صدای زیادی از درز درها عبور نکند. این یکی دیگر از خاصیت های درب آکوستیک است.

https://aparat.com/v/KtzHp

https://aparat.com/v/xBJr3

https://aparat.com/v/i78CV

https://aparat.com/v/avM17

https://aparat.com/v/C06fE

عایق پشم سنگ (Stone Wool):

درب اکوستیک، پشم سنگ عایق حرارتی و صوتی و از بین انواع عایق‌ها امن‌ترین می‌باشد. و با محیط زیست کاملاً سازگاری دارد و برای مهیّا کردن آرامش بیشتر. در ساختمان‌ها و ادارات و جلوگیری از آلودگی صوتی در سالن‌های کنفرانس، استودیوهای ضبط صدا، هتل‌ها، سالن‌های سینما، آموزشگاه‌ها و… استفاده می‌شود.

مقدار افت انرژی صوتی در هنگام عبور از مواد بستگی به ضخامت آن‌ها دارد. این مقدار در مورد پشم سنگ به ویژه در فرکانس‌های کم با افزایش ضخامت بالا می‌رود. قرار دادن فاصله هوایی مناسب در پشت عایق صدا، ضریب تضعیف آن را به نحوه محسوسی افزایش می‌دهد.

درب ضد صدا، درب عایق صدا، درب آکوستیک:

درب ضد صدا، درب عایق صدا، درب آکوستیک: درباره نحوه ی آکوستیک سازی درب با چرم و تاثیر آن در زیبایی محیط کار و محل زندگی، چه میدانید؟

خب اول باید به این نکته اشاره کنیم که، چرا درب آکوستیک و درب‌های ضد صدا تاثیر به سزایی  در زیبا سازی دکوراسیون داخلی دارد؟

درب ضد صدا، درب عایق صدا، درب آکوستیک:

برای ساختن. و آماده سازی. درب آکوستیک، (درب چرمی) از چرم برای روکش درب (فضای بیرونی) استفاده میشود. همونطور که بهترین طراحان دکوراسیون اظهار داشتن. چرم تاثیر بسزا و شایانی در دکوراسیون داخلی و تزئینات محیط شما دارد، (این مورد بستگی به سبک دکوراسیون شما دارد). درب چرمی یکی از مواردی که قطعا تاثیر خیلی زیادی در زیبایی محیط شما  داشته. و با انتخاب دقیق و مناسب  درب چرمی خود می توانید. هدیه مناسبی به دکوراسیون و تزئینات داخلی خود با کمترین هزینه ببخشی. درب چرم کوب در محل نصب می‌شه و حتی میتونی درب چرمی مدیریتی محل کارت  را در محل کارت با سلیقه خودت بسازی.

درب ضد صدا، درب عایق صدا، درب آکوستیک:
درب ضد صدا، درب عایق صدا، درب آکوستیک:

حالا دلیل استفاده از چرم چیه ؟

از دلایل استفاده از چرم برای روکش درب چرمی می توان به مقاومت اون برای عمر بالای این محصول اشاره کرد. اگر چرم با کیفیتی (چرم مصنوعی با کیفیت) انتخاب کنی ، میشه بالای  ۵ سال بدون پایین اومدن کیفیت و شل شدگی و همچنین وا رفتگی چرم از اون استفاده کنی. به همین علت که توصیه می شود انتخاب نوع چرم رو به خود تعمیر کار بسپارید (در صورت انتخاب تعمیر کار باتجربه و دارای نمونه کار خوب) . شما فقط به سلیقه خوبتون رنگ و مدل چرم را انتخاب کنی کفایت می کنه.  مثل: چرم راه راه  ، پوست ماری و…

درب ضد صدا، درب عایق صدا، درب آکوستیک:
درب ضد صدا، درب عایق صدا، درب آکوستیک:

خیلی با دقت و هوشمندانه چرم رو برای درب یا دیگر قسمت های دکوراسیون انتخاب کن

طراحی دکوراسیون یکی از مهندسی ترین هنرهایی که می تونه توی دنیا زیبایی خاصی را به محل کار و زندگی ما بده. علاوه بر دانش و توان اجرائی. ذوق و سلیقه طراحی هم به که قطعا. در ساختن یک درب آکوستیک. و همچنین دیگر قسمتهای دکوراسیون، نقش به سزائی دارد. اما اگر پول کافی برای طراحی جدید دکوراسیون. داخلی منزلت نداری نگران نباش، می تونی. با  تفکرهوشمندانه، هزینه های خودت رو کاهش داده. و یک دکوراسیون داخلی زیبا، جذاب و جدیدی را با کمترین هزینه داشته باشی.

درب ضد صدا، درب عایق صدا، درب آکوستیک:
درب ضد صدا، درب عایق صدا، درب آکوستیک:
درب ضد صدا، درب عایق صدا، درب آکوستیک:
درب ضد صدا، درب عایق صدا، درب آکوستیک:

لازم نیست درب چرمی نو بخریم ؟

درب چرمی آکوستیک، شاید از خودت بپرسی اگه نخریم پس باید چیکار کنیم؟ … یکی از  بهترین راههای عالی به ‌جای خریدن. درب چرمی نو . جدید اینه که بتونی درب چوبی قدیمی خود را به یک درب چرمی با روکش چرم  درجه یک با کمترین هزینه، تبدیل کنید.

تعویض درب چوبی قدیمی به یک درب چرمی نو میتواند کار خیلی عاقلانه  و به صرفه ای باشه ، به این دلیل که این کار با پرداخت هزینه ی بسیار پایینی نسبت به خرید در چرمی یا یک درب جدید صورت میگیره ما در شرکت درب چرمی این امکان را برای شما فراهم کردیم.

درب ضد صدا، درب عایق صدا
درب ضد صدا، درب عایق صدا

درب ضد صدا:

اگر در خصوص قیمت درب چرمی اگر تردید داری؟

درب ضد صدا: باید خدمتتان عرض کنم، در این بخش خیلی نگران نباشد.چون شرکت درب چرمی، با کادر مجرب، نوع چرم مناسب، تنوع در رنگ و قیمت منصفانه. متناسب با بودجه شما ، بالاترین کیفیت و خدمات ممکن رو به شما مشتریان عزیز ارائه میدهد.

 اما به طور کلی، قیمتهای درب چرمی بر مبنای: نوع چرم ، سایز درب اتاق و یا محل درب میتونه متفاوت باشه. هزینه و تعرفه چرم کوبی درب بر اساس مشاوره رایگان. که شرکت ما در خدمت شما میزاره مشخص میشه، نوع چرم تاثیر زیادی. در هزینه تمام شده درب شما  داشته، بهترین راه استفاده از چرم درجه یک. در زمان چرم کوبی درب بوده و حتما چرم درب می بایست دارای ضمانت باشه.  که ما در شرکت درب چرمی،این امر را  برای شما امکان پذیر کردیم، چرم کوبی درب در محل هم انجام میشه.

درب چرمی آکوستیک:

درب آکوستیک: یکی از راههای. مهم در کاهش صداهای. مزاحم در محل کار و منزل،  لمسه کوبی درب، ضد صدا کردن درب یا صداگیری درب میباشد. درهای چوبی معمولا با چارچوب درب منطبق نبوده، که این امر باعث ایجاد درز بین در و چارچوب می شود.از این منافظ صدا به راحتی عبور کرده و باعث ایجاد مزاحمت میگردد. لمسه کاری روی درب، علاوه بر کاهش صدای عبوری از در، باعث زیبایی محل کار، منزل یا محیط زندگیتان میشود. بهتر است بدانید درب چرمی و چرمی کوبی، دیوار کوب چرمی، در اتاق مدیریتی و دکوراسیون محل کار و حتی در اتاق های خواب. زیبایی خاصی را به محل کار و زندگیتان داده. و تاثیر بسیار زیادی برای اتاق‌ها و به‌خصوص اتاق مدیریتی دارد.

درب عایق صدا:

برای کاهش میزان صدای عبوری از دربها ،از روشها و متریال‌های مختلفی استفاده می‌گردد. که به این امر ضد صدا کردن یا اکوستیک درب گویند. ما این کار را با استفاده از mdf برای تقویت درب ،اسفج، چرم مصنویی وگل میخ برای اراستن و ایجاد طرح روی درب انجام میدهیم. طرح های اجرایی معمولا به صورت: لوزی، مربع، خطوط هندسی، طرح لوگوی شرکت و یا طرح پیشنهادی. مشتری در رنگ های مختلف(بسته به انتخاب مشتری). روکش شده ونصب میگردد.

 مزایای لمسه کاری یا لمسه کوبی درب و دیوار:

لمسه کاری یا لمسه کوبی روی درب معمولا در: سالن جلسات، اتاق مدیران، سالنهای ضبط صدا، در منازل. دربهای سالن سینما، سالنهای کنفرانس، درب مطب پزشکان محترم، کاربرد دارد. از مزایای لمسه کاری، نظافت  شستشو و درب ضد صدا، صداگیری درب با استفاده از چرم یا پارچه ی مبلی انجام میشود،که طبیعتا چرم به دلیل قابلیت شستشو و مقاومت بیشتر نسبت به پارچه در برابر اب گزینه ی مناسب تری خواهد بود.

درب ضد صدا، درب عایق صدا
درب ضد صدا، درب عایق صدا

حسن دیگر استفاده از چرم در لمسه کوبی روی درب طول عمر بالاتر نسبت. به پارچه و براق بودن ان است، که باعث جلوه زیباتر شکل پایانی کار میشود. با ضد صدا کردن در و دیوار، به روش عایق کاری و لمسه کاری، علاوه بر متمایز کردن محل زندگی یا کار ، تا  50 % از صداهای اضافی و ناخواسته  جلو گیری میکند.

امیدواریم. در این مقاله ،توانسته باشیم. تا حدودی شما را با صداگیری درب و هنر زیبای لمسه کوبی روی درب اشنا کرده باشیم.

وبلاگ‌های ما

darb-charmi.blogfa.com

divarkob-charmi.blogfa.com

divarkob-darb-harmi.com

charmi-darb.blogfa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *