درب آکوستیک

درب آگوستیک یا درب‌های آکوستیک، درب ضد صدا یا درب عایق صدا به دربهایی گویند. که مانع پخش سر و صدا می شوند.

(درب عایق صدا) درب آکوستیک

( درب عایق صد)  درب آکوستیک در یک دسته بندی جداگانه قرار داده شده است تا خریداران این محصول بتوانند در کمترین زمان از مدلها و طرحهای متنوع  دربهای ضد صدا؛  لمسه کوبی  دیدن فرمایند.

درب آکوستیک

ساختار درب آکوستیک

این نوع درب از آن جهت سبب عدم نفوذ صدا می شود که ساختار متفاوتی را نسبت به نوع های دیگر درب داخلی دارد.

جذب صدا یا کاهش آلودگی صوتی با یک ضریب بسیار ساده بیان می شود، به طوریکه:

اگر سطحی را که در نظر گرفته، که هیچ انرژی صوتی را جذب خود نکند. ضریب یک را به خود اختصاص داده  است. و اگر صد درصد این انرژی پرحاشیه را به خود جذب کند، درب ضد صدا، ضریب یک را متعلق به خود می کند.

در زیرسازی و ساختار اصلی دربهای آکوستیک از پشم سنگ استفاده می شود. نام پشم سنگ که در درب ضد سرقت ترک اصل نیز مشهور است، در دربهای آکوستیک و درب های ضد صدا نیز به کار می رود.

درب آکوستیک

در کجا بیشتر استفاده می شود؟

اصلی ترین دلیل استفاده از دربهای آکوستیک، برای جذب آلودگی صوتی و بیشترین موارد استفاده.این دربها خاص نیز در مکان های شلوغ  و پرسروصدا. مانند سینماها، سالن های کنفرانس و کنسرت و… است.

درب آکوستیک

https://aparat.com/v/KtzHp

https://aparat.com/v/xBJr3

https://aparat.com/v/i78CV

https://aparat.com/v/avM17

https://aparat.com/v/C06fE

کاهش انتقال صدا در میان اجزای متشکله سازه

*جذب صدا در سطح

افت انتقال صدا عبارت است از کاهش انرژی صوتی هنگام عبور از دیوار، کف، بام و غیره که در مجموع از خصوصیات محیط مادی است.

جذب صدا عبارت است: از کاهش انرژی صوتی هنگامی که صدا از سطح منعکس می‌گردد. ضریب جذب صدا با عددی بین صفر و یک بیان می‌شود. اگر سطحی هیچ صدایی را جذب نکند، ضریب جذب صفر است. اگر 100% صدا جذب شود ضریب برابر یک می‌شود. عایق پشم سنگ بازدهی بالایی در جذب و کاهش صدا دارد؛ به همین دلیل در فرودگاه‌ها، استودیوهای صدابرداری، زیر ریل‌ها و در ایستگاه‌های متروی داخل شهری به منظور جلوگیری از انتقال ارتعاشات و صدا از عایق پشم سنگ استفاده می‌کنند.

مقدار افت انرژی صوتی در هنگام عبور از مواد بستگی به ضخامت آن‌ها دارد. این مقدار در مورد پشم سنگ به ویژه در فرکانس‌های کم با افزایش ضخامت بالا می‌رود. قرار دادن فاصله هوایی مناسب در پشت عایق صدا، ضریب تضعیف آن را به نحوه محسوسی افزایش می‌دهد.

درب آکوستیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *